tisdag 17 januari 2012

Mammor & minimodeller

Satt & kollade på "Mammor och minimodeller" igår med Pontus.
Fick direkt sådan där känsla att fan vad jag kommer bli arg av de programmet!
Speciellt på dom två utländska mammorna.
Hade aldrig i hela mitt liv kunnat sminka min 9 åriga dotter till en modellskola!
Visst, det är väl fint med smink vid speciella tillfällen (dock inte puder, rouge, brunkräm osv)
Men är man 9 år gammal, då ska man vara 9 år gammal & inte 15 år..
12 tycker jag man ska vara när man börjar använda puder/brunkräm, läppstift osv.
Visst, lite mascara eller kajal kanske går innan.
Hade aldrig sminkat min dotter för att hon ska gå till skolan tex, trots att hon hade velat det.. ALDRIG i hela mitt liv.
Förstår inte varför man ska göra det? Smink & andra krämer osv förstör hyn.. Speciellt hyn på en som inte ens
utvecklats till 20 % ännu.

Hemskt, enligt mig.
Alla har vi olika åsikter!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar