onsdag 4 januari 2012

lady in red, is dancing with me

Är inte alls så djupt troende att jag går i kyrkan osv.
Är konfimerad, döpt och allt det där..
Har även varit konfirmandledare i några år som jag trivdes jätte mycket med.
Men som sagt, jag tror på att det finns en högre makt, gud tex.
Tror dock inte på allt som står i våran kära bibel.
Tror dock att det finns en högre mak
t som kan hjälpa när man behöver det,
eller iallafall ge tillbaka hoppet om saker.

Har även en en annan tro.. spöken!
Har alltid trott på spöken, och lär alltid göra det också.
Jag tror absolut inte att det är farligt eller att de kan göra någon skada i verkliga livet.
Men i våran förra lägenhet, så hade jag mitt rum precis bredvid köket medan mamma och pappa hade sitt på andra sidan lägenheten om man säger så.
Mitt i natten, vaknar jag av att någon diskar i köket. Det lät prec
is som att där fanns vatten, och att någon skramlade med glas.
Så jag sätter mig upp, och skriker till mamma & pappa: "Varför i helvete diskar ni klockan 3 på natten?"
Och jag hör bara mamma skrika tillbaka "Becca, vi sover.. det är ingen som diskar".
Okej tänkte jag, då drömde jag väl bara och somnade om.
En stund senare vaknar jag igen, av att jag hör någon diska men denna gången spolar vatten också.
Så jag ställde mig upp och gick mot dörren som leder direkt ut till köket liksom.. Precis när jag står vid dörren hör jag fotsteg som steppar, eller springer bort från köket och ut i vårt vardagsrum.
Så jag vänder tvärt och skriker på mamma igen och ber henne lägga av, att det inte är kul längre.
Somnade sedan igen, och vaknade inte mer sen.

Har nog aldrig varit så panikslagen och rädd i hela mitt liv.
Men det var ju en gammal lägenhet (som var nyrenoverad, och
ny ombyggd när vi flyttade in),
så jag antar att det jag hörde var någon som jobbat i den hattaffär som fanns i just vår lägenhet förr.

Har även hört fotsteg osv hemma hos min mormor i hennes trappa när jag sovit där.
Men nu vill jag inte prata om detta mer, skrämmer mig själv! Haha :)
Nu tycker jag att jag skrivit tillräckligt iallafall..
Nu blir det att kolla på hockeyn, canada-ryssland :)
Godnatt.
Längtar efter mitt p <3



Dag 01 – Presentation

Dag 02 – Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Gamla foton
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Min favoritlåt
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Hur jag är som person
Dag 14 – En perfekt helg för mig
Dag 15 – Om jag blev tvungen att byta
utseende med någon, skulle jag byta med..
Dag 16 – Min första kyss
Dag 17 – Snyggaste
Dag 18 – Ett ögonblick
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Den här dagen för exakt ett år sen
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En första
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Min pojk/flickvän
Dag 30 – Fula ovanor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar