tisdag 17 januari 2012

Små flickor med bandtröjor?

Onödigt vetande?
Ja, det är ungefär det jag tänkte skriva nu.
Har tänkt på en sak..

Jag har alltid varit ett litet Beatles freak om man säger så.
Har några deras dvd:er, kanske 10 böcker, massa LP-skivor osv..
Kan det mesta osv (Alltså riktigt intresserad av deras musik & liv)
Har även massa tröjor med dom, som jag dock aldrig använder utan som jag har bara för att.

Men nu kommer jag till det onödiga vetandet.

Varför i helvete köper man tröjor/linnen/väskor osv med ett band man inte ens vet vart dom är ifrån?
Små flickor i 13-14 års åldern som springer runt med linnen med Beatles på.
Skiter fullständigt i om det är mode eller inte.
Skulle aldrig få för mig att köpa en tröja med tex
slipknot och ha på mig, utan att ens veta vilka dom är!
Tröjorna är skit snygga, ja det är dom.
Men jag förstår liksom inte grejen med det hela bara.

Du köper ju liksom inte biljetter till en konsert där du inte har en aning om vilka det är som ska spela..
Då tycker jag att då köper man inte heller en tröja man inte kan stå för!
Det är bara så jävla pinsamt när man ser tex en 14 åring (tar det som exempel igen) som har ett Beatles linne från H&M, som man till 100 % vet inte har en koll på vad någon i bandet heter.

Detta gäller ju självklart inte bara beatles, utan alla sorters band..
Samma sak med H&M:s Nirvana tröjor/linnen, vet att jag har vänner som har sådan
a.
Men jag förstår inte det där heller, det är samma sak!
Jag hade aldrig kunnat stå för en tröja med Nirvana på, då jag inte längre lyssnar på dom.
Fortfarande ett underbart band, men inget band som finns på min spellista längre!



Nu vet ni det i alla fall.
Alldeles för mycket onödigt vetande!
Funderar på att köpa typ blåa linser eller något.. Är så sjukt trött på mina
bruna ögon så det är inte sant.. Bara köpa ett par billiga typ på Partylinser för att
ha någon gång vid ett speciellt tillfälle.
Men har inte råd, måste spara pengar till resan..
Tråkigt bara nu när man suttit och kollat igenom hela hemsidan, för då blir man inte
alls sugen på att köpa ett par..


1 kommentar:

  1. Blir också väldigt frustrerad, arg nästan.
    Går ofta fram till min kära klasskompisar och frågar vilken låt de tycker mest om. De är alltid frågande, vill bara gråta.

    SvaraRadera