tisdag 21 februari 2012

Besök på blodcentralen

Precis hemkommen från Ljungby Lasarett, eller Blodcentralen som ligger precis bredvid.
Åkte dit idag vid 1 tiden med mormor & hennes sambo! :) Gick dit, och fick vänta ett tag.
Väl inne fick jag fylla i en hälsodeklaration, bland annat om jag tar medicin, har någon sjukdom, piercat/tatuerat mig sista tiden osv. Mycket som spelar in på om man får bli givare!
Sen fick jag lägga mig, och då tog hon blodtryck & så :) Sen fick jag ge 4 olika rör där dom kommer testa mitt blod för hepatit, gulsot, hiv & den sista vilken blodgrupp :) Sen var jag klar.

Tog en runda på Maxi när vi var klara, köpte lite gott att unna mig med ikväll. Eller, unna Pontus med ikväll kanske det blir (haha) Matvrak.
Hur som helst, om en månad får jag reda på hur mitt blod är & sedan får vi se :) Jag hoppas att det kommer fungera i alla fall, skulle vara kul att få göra det för att hjälpa andra! Men, det får vi se :)

Nu ska jag äta lite mat & kolla vidare på Skilda världar. Ikväll blir det förmodligen att kolla på Big brother igen :)
Vi hörs senare, kanske med dagens hiss/diss.. vi får se.
Tjing!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar