lördag 18 februari 2012

Hårfärg?

Jag har verkligen sådan ångest över hur jag ska ha mitt hår.
Har nästan haft svart i hela mitt liv känns det som,
men min naturliga hårfärg är brunt och nu sitter jag här med rött hår.
Jag vet verkligen inte hur jag vill ha mitt hår, jag får snart panik!
Tänkte att jag skriver upp lite för och nackdelar med rött/svart hår,
så kanske det hjälper mig på traven? :)

Svart hår:
+ Passar till allt, behöver inte tänka på att matcha håret med kläderna osv.
+ Slipper färga så himla ofta.
+ Utväxten syns inte allt för väl, då jag har rätt mörkbrun hårfärg naturligt.
- Rätt tråkig färg, ser rätt livlöst ut enligt mig.

Rött hår:
+ Skit snyggt med rött, älskar det. Ger håret mer liv, enligt mig.
- Måste färgas konstant för att hålla färgen röd, så att den inte blir brun eller orange.
- Att färga så ofta sliter på håret.
- Min utväxt syns väldigt väl.

Ja, enligt vad jag kommer på som är positivt/negativt så är det ju självklart svart som är bäst?
Men jag har haft det hela tiden, och känner mig så otroligt tråkig om jag skulle färga tillbaka det igen.
Vi får se, det kanske blir svart snart igen! Eller brunt? Åh, jag vet inte. Det är så jävla tråkigt med svart hår
på sommaren också.. Känns som man bär en mössa när det är varmt ute!

Vad tycker ni? Inte för att någon kommer bry sig, men i alla fall..
Får nog sova på detta några nätter!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar