torsdag 23 februari 2012

Invandrade ska få sina körkort gratis, hiss/diss?

Såg den här artikeln på en kompis Facebook idag..
Förstår faktiskt inte hur vissa människor tänker?
Enligt mig är detta bara en katastrof.. Jag har absolut inget emot invandrare, men nu tycker jag att det gått för långt.
Dom har kommit hit, för att dom vill ha ett bättre liv.. Dom får arbeta här, dom får ett riktigt hem, dom får gå i skolan, dom får göra allt en vanlig svensson får göra och ändå ska dom få sina körkort gratis också?
Hur tänker man då, när man ger gratis körkort till utlänningar som har kommit hit, istället för att ge de till ungdomar som ska ut i arbetslivet där det faktiskt idag krävs att man har körkort? Vi lever faktiskt i ett samhälle där nästan alla yrken kräver körkort.. Men ändå får ungdomar betala 10-20 tusen för ett körkort så att dom kan komma ut i arbetslivet, och i allt det inte tjänar mer än 1050 kronor i månaden i skolan?
Nej, jag blev faktiskt arg när jag läste detta & jag undrar faktiskt vart världen är på väg..
Visst, detta handlade om Laholm.. Men när en kommun har börjat, så kommer flera göra det! Det är helt sjukt.
Kommer detta gälla överallt om några år, så kommer skattebetalarna gå i taket. Vem vill vara skattebetalare när det går till körkort för invandrare som har ungefär samma förmåner som alla andra?
Nej, nu ska jag lugna ner mig en stund med ett avsnitt Skilda världar..
Enligt mig är detta en DISS med stora bokstäver.
Vad tycker ni?!



(Klicka för större bild)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar