torsdag 23 februari 2012

Dokumentär om Progeria

Har precis kollat klart på en dokumentär om barn som har sjukdomen progeria, för er som inte vet vad det är så är det en sjukdom där barnens kroppar växer enormt snabbt, dom är alltså gamla i kroppen men små i sinnet om man säger så. Helt underbara är dom!
För er som inte sett denna dokumentär, kolla på den. Så himla bra, för man blir så otroligt glad av att se hur dom lever sitt liv & att dom lever det en dag i taget.
Det är sådant som får mig att förstå hur rädd man måste vara om livet, att man ska vara glad för den man är och inte önska att man vore någon annan.. För det är precis vad dom gör.
Självklart önskar dom att dom fick leva ett normalt liv, men trots det så lever dom varje dag som att det vore den sista. Dom är så otroligt glada dom små flickorna i dokumentären, och dom är så otroligt vuxna i sitt sätt.
Det är verkligen helt ofattbart att se tre små flickor, med en sådan sjukdom säga till andra att man ska leva så lyckligt man kan, och inte ge upp.
Är det bara jag som tycker det är så jävla fint?
Jag är känslig i sådana lägen, jätte känslig.. Och det kom faktiskt en liten tår i mellan åt!
Vissa av er som läser kanske tycker det är barnsligt det jag skriver, och att jag tycker såhär.. Men jag tycker verkligen att det är helt amazing att dom är så otroligt glada trots att dom vet att dom kan dö vilken dag som helst pga att dom inte är som alla andra.
Men läser ni detta, och sedan skiter i att kolla på dokumentären.. Så gör ni ett stort misstag för dessa barn är så otroligt underbara. KOLLA PÅ DEN! Ni kommer inte ångra att ni lagt 40 minuter av era liv, för det lär mer än vad det tar, det lovar jag! :)

Här är dokumentären:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar