fredag 24 februari 2012

Musik.

Jag har kommit på en sak. Jag lyssnar i stort sätt aldrig på musik längre.. Det var jätte länge sedan jag bara la mig ner och lyssnade på musik.
Förr var musiken det som var nästan viktigast i mitt liv. Jag lyssnade alltid på musik, eller så sjöng jag eller spelade själv. Det har jag inte gjort på hur länge som helst.. Har tappat det totalt, vilket är lite synd tycker jag!
Jag älskar fortfarande musik, men jag lyssnar inte på det längre. Jag antar att det är för att allt nytt som kommer ut är poppig dansmusik, jumpstyle och allt vad det heter.. Förstår mig inte på sådan musik alls.. Det är ingen takt, ingen känsla & ingen sång i? Hur fan kan en låt göra betydelse för någon, när dom inte ens sjunger eller spelar ett instrument? Nej, det begriper jag mig inte på alls.

Vart har den sköna gamla rocken tagit vägen? Countryn? Det är inte alls samma sak idag. Idag bara skriker dom & har sig. Vad fan är det att lyssna på?
Antar att det är därför jag inte lyssnar på musik längre. Visst den gamla musiken finns ju kvar, men det finns ingen chans att upptäcka nya band/artister som är lika bra som det var "förr".. Fan vad jag låter gammal.
The beatles, Bruce Springsteen, Elton John & Elvis.. Vart har sådan musik tagit vägen? Så bra, så bra. Synd att folk idag inte kan få framma samma känsla längre. Det är riktigt synd faktiskt.

En sak måste jag faktiskt säga. Har en kompis som jag har spelat/sjungit med innan en del. Han har ett band numera, som heter The watts, och jag måste faktiskt säga att dom är riktigt bra & har fått fram det där "gamla" och sköna gunget i sina låtar :) Har ni inte hört dom så tycker jag att ni ska lyssna här:

http://open.spotify.com/track/691HYMS7gH8E54wgINhKNC



Nu ska jag kolla vidare, vi hörs & syns.
Puss&kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar